hit me..

gambar gambar

Friday, July 3, 2009

congratulation le'best da bomb!!



knape caongrats? sbb ktorang da d naib johan keseluruhan perkhemahan kadet bomba kebangsaan 2009.. kawad kaki lak y pompuan dpat no 1 while y laki dpat no 2.. xpe la.. at least dpat gak no kn.. aiman!! da la tu mnangis yer.. ko dpat jugak title ktua platun tabek.. kbangsaan tu.. johan kseluruhan di menangi oleh sabah.. logik gak r.. sbb kawad kaki laki dorang johan.. smue kawad hos dorang blasah... cume aku ade r tkilan sket ngan urus stir tu.. kesah nyer camni.. ade la satu mlam tu ktorang tdo kt hostel sbb ribut.. n lebey kureng lam kul 2.30 pg ade rollcall.. mlang nyer siren y dibunyikan xdpat ktorang dgr.. al maklum la.. tgah letey.. tido mati la. pastu aku rase kn y pintu bilik aku dirempuh. n aku dgr suare org tjerit2.. "kontijen mane ni??" jerit minah y tataw adab tu.. actually dye tu ahli bomba.. tp bg aku dye ahli bomba y gagal... ade ke ptot dye kol jurulatih ktorang n ckap y ktorang hilang.. da la stu platun ilang. logik ke?? b*****g tol la... lpas dye tnye aku pon ngan mamai nyer pon jwab la.."tganu.. apsal?" pastu, ngan nada amarah nyer.. minah tu tjerit2 cam org histeria" bangon!! korang taw x y korang y plg lewat?? tido mati ke sumer?? bagon cpat!!!!!!" aku pon tnpe blengah2 kjut kn geng... aku igt kn da pg.. aku pon kemas la tpt tido aku.. haha.. pastu dye ckap "xyah bwak beg.. pkai kasot n turun!!" ngan nada marah la.. pastu ktorang turun n bratur la.. lpas urusstie pgl name, ade la sorang urus stie y agak b*****g ckap "sy tataw r camne awk ble mnang kawad kaki.. tp bg sy awk kawad cam T**K!!" cbe korang byangkn prasaan ktorang mse tu.. ble aku dgr je pkataan t**k tu, air mate aku pon trus jato secare auto n tnpe pksaan... tp lam ati aku bkate 'ape hak dye nk mara ktorang? sdangkn dye cume urus stie je.. timbalan camp kom pon tak mara..' tu je la pngalaman aku y aku rse truk gak r.. rse cam maruah negeri tganu jato merudum!!! tp bgos gak sbb ke-esok-an ari nyer smangat ktorang bkobar2!! huahaha... all the best tuk junior ku thun dpan yer!! jgan jato kn title ktorang yer!!! pastu ari ahad, ktorang d smabut dskola.. actually ktorang x mgharap kn lgsung smbutan tu sbb reasons y tertentu.. klu taw ade smabutan, ktorang xnk blk pon.. haha.. xpe la.. da blk da pon.. so, adiios!





wajah2 bdak bomba y agak tkejot.. haha.. n prasan x y muke ktorang da itam???


aiman n i-mei y smpat lg tsenyum.. sedar la y korang da x hensem lg.. sbb muke korang da itam.. haha...

2 comments :

amiechomel said...

soalan 1 - kenapa kalau tau ada sambutan tak nak balik? sampai hati, penat2 kitorang menyambut... huhu...

soalan 2 - macam familiar je gambar2 tu... dah mintak izin empunya gambar ke blom? boleh kena saman ni...

apa2 pun, tahniah ye... korang memang hebat!

Etty Selamat said...

haha.. alamak.. sori madam..
mintak gamba bole.. huhu...