hit me..

gambar gambar

Monday, July 20, 2009

kelape?? kepale??

apsal kelape?? n apsal kepale?? hehe.. tu 2 citer y aku nk story..

1st, sal kelape.. td aku n parent aku pon g r tgok seorang 'makhluk' y bru lhir ke dunie ni mgu lepas.. makhluk tu adela sorang manusie y diberi name nur farihah aleesya bt mohd firdaus.. wahaha.. sje je nk wat glem abg pdaus.. eakaka.. dilahir kn seberat 2.6 kg klu xslap la.. ok.. then, mse nk blk atok kpd baby ni bg la klape mude.. sje je.. smpai umah.. ngan xsabo nye aku ckap kt abah aku "cpat la blah klape tu.. nk mnom air ni.." then abah aku ngan bz nyer jawab "blah r sendri.. amik parang lam bilik.." huahaha.. dpat green light wat mende baru y pada aku agak challenge.. kui..x3... then aku y hanye pandai memblah buluh n kayu pon mempraktik la gaye pakcik grai tepi pntai tu.. sbb ble smpai je kt kdaii tu aku pon tros pasang mate aku mlihat gaye uncle tu.. uhh.. mem ade umphh la gaye dye.. wakaka.. so ngan bismillah, aku pon blah la.. mule2 potong blah atas lu sbb nk kuar air.. then tebuk lubang.. after all the aer tu kuar, aku pon blah la tepi.. hapir sparuh hancur la klape tu aku blah akhir nyer ter-blah jua.. haha.. puas ati aku.. tp tu bru satu.. ade lg satu.. so, aku pon ulang skali lg.. akhir nyer ngan sdikit bantuan dr mom aku, siap jua kerja aku.. huhu.. dan akhinyer, bole jgak aku mnom air tu sblom g skola..ni la hasil kerja aku memblah klape.. n itam2 tu akibat parang abah aku.. dunno ade ape kt parang tu..
ni plak sepah2 akibat kerja aku la... smpat agi amik pix sblom taik tlinge aku caer akibat bebelan mom aku suh aku kemas blk.. haha..


2nd sal kpale lak.. actually kpale aku agak pening n bengang sbb terlalu "seehh" ingus.. lawa x bahase?? haha.. akibat nyer aku rse cam otak aku agak senget r.. da la otak ni mmg da senget sket.. thats why la aku nyer prangai brubah2.. haha.. aku demam ari rbu y laps.. thats why la aku xmasok klas n ptg tu aku tros blk..smenjak dr tu la aku trus selesema n batuk.. mse ari rabu tu aku ade la g klinik.. then doc tu tnye la.. "bese mkan antibiotik x?" aku jwap la penah.. then, soal siasat dtrus kn ngan soalan "bese mkan smpai abes ke or ble da sehat je trus brenti mkan?" so, aku ngan trus trang nyer la jwb slalu nyer ble da sehat tu trus brenti la sbb aku ni susah sket nk mkan ubat coz it need a lot of water.. byang kn, 2 biji ubat memerlukan 500 ml air.. haha.. satu botol.. then doc tu pon ngan muke y xbrape bengis but try to be garang tu pon menghambur la kt aku "awak ni mesti susah nk mkan ubat kn? so nnt sy akn bg ubat y same n kli ni mesti abes yer!! buat la camne pon tp mesti abes.. paham?? msti abes, ok!! " wahx3.. 3 kali dye ulang pkataan 'mesti abes'.. tp malang nyer aku da stop mkan sjak ari sabtu.. hehe.. sori doc.. aku xtahan sbb ubt tu beso sgt.. n aku memerlukan se-mug air.. haha.. walaupun hanyalah sbijik... sian la aku..
ni la ubat aku.. beso kn?? tp y aku ske nyer tu kaler pevret aku.. orange.. but malang nyer aku xdapat nk abes kn.. nnt la aku try yer doc..

so, tu la story aku sal klape n kpale.. haha.. the end..

~kelape?? kepale?? -end-~

No comments :