hit me..

gambar gambar

Sunday, January 17, 2010

gerhana matahari separa

da lame da aku nk update sal ni.. tp xde ksempatn r.. cheewwaahh.. aku tataw lak y ade gerhana matahari ari jumaat lpas.. mse tuh aku OTW nk g besut.. ayah aku nk bli komputer lame..knape smpai ke besut.. well.. sbb ayah aku ade jmpe y mura punye.. kt kg raja.. de sape2 taw.. aku ikot je.. tp tataw.. haha.. komputer tu utk kdai abg aku.. ok.. back to the story sbb da jaoh mlayang ke len.. haha.. smpai kt ane nth tp dpan sket dr skola ku tcinta.. ade la aku dgr kt radio pengumuman sal gerhana ni la.. aku pon trus jerit kt mak aku.."mak, pinjam spek itam!!" mak ku tkejot berok sbb mse tuh dye ngah tdo.. mak aku pon tros sound.."ko ni nak spek ke nk jerit sal gmpa bumi haiti??" haha.. aku ckap la nk pinjam spek sbb nk tgok mtahari.. kalu nk tgok direct cmtu silao la mate aku.. lpas mak aku bg je.. trus aku tgok.. mmg btol.. tp kne tgok btol2 r.. huhu.. x-cited gle aku.. haha.. tjerit2 lam kete.. "da nampak.!!!" camtu la aku jerit.. spanjang pjalanan tu la aku dok sebok tgok matehari tuh.. tu la kebesaran tuhan... ptot la kt surau kt umah aku ni da rmai org dtg.. aku igt kn nk tngu wktu asar.. rupe2 nyer nk solat sunat gerhana.. lam lbey kurang kol 5.30 camtu la gerhana pon berakhir.. aku pon trus blk sbb mlm tu ade majlis tahlil kt umah wan (bkn name sbenar) mak kpd jiran aku.. ktorng mmg rapat.. kt majlis tu bole la aku jmpe jannah.. bdak lelaki y lbey tu dr aku (tataw brape taon) lebey kurang lam staun lbey kot.. da berbeda skang ni.. kurus n tnggi.. tp muke ttp cam kanak2 ribena.. haha.. dlu aku slalu men2 ngan dye.. mse kecik la.. skang dye kt institut petronas.. dak cerdik la katekan.. huhu.. ok la.. mlas aku nk taip manyak2 agi sbb mmg da byk pom.. haha.. papai..

otak burung unta lebi kecik dr matenye.. hik..hik..hik..

~end~

No comments :