hit me..

gambar gambar

Sunday, August 9, 2009

like father like daughter

haha.. kn bese dgr 'like father like son' an?? skang ni aku nk tuka lak.. sbb aku nk citer pasal kenakalan ku y hampir same ngan abah aku mse kecik2.. kesah nyer mse mrentas desa skola..

person: abah
school : king george high school
story:
mase mrentas desa dulu abah aku ngan geng g la latihan merentas desa.. the, pda time mrentas desa y sebeno, abah aku wit geng dye that have the same tahap kenakalan nyer tu pecut la sekuat hati.. haha.. nk djadi kn crite, tgh2 blari tu, dorang tjumpe la gerai cendol.. dgn letih n dahage nyer, dorang pon bernti n pekena cendol y sejuk n kaw tu.. lebey kureng lam 10 minit mlayani cendol tu cg dorang y agak garang tu pon datang mnyerbu.. nak x nak, tpakse dorang blari blk.. then track larian tu ade 2 simpang ao.. abah aku y malas da nk blari ni pon trus mngajak kwn2 nyer pergi mlalui track y xdilalui peserta.. dorang pon jln2 la smbil melayani keindahan ciptaan tuhan.. tibe2, kwn ayah aku tnampak la sebuah pondok kecik.. ok la tuk bteduh.. dorang pon ape lg, trus kaboom.. mnyerang pondok tu tuk tido.. ble dorang bukak mate je, tnampak la cg disiplin dgn memegang rotan.. haha.. kn da kne....


person: aku
school : sk tanjung gelam
story:
klu abah aku time real nyer mrentas desa, aku plak time latihan je.. tp mse mule2 tu aku mmg mlas nk pecut pon..da mmg mlas.. nk wat camne.. haha.. kn skola aku kt kg, so ramai kn geng aku duk stu.. tgah lari2 anak, kwn aku si wani trus mngajak aku ke rumah nyer.. dye ckp," jom r.. mak wat ade wat air sirap asam jawe td" wah... tangkap leleh air liur wa beb.. aku pon y suda tpengaruh ni pon ikot la ke rumah nyer... smpai rumah wani, mak dye pon mngajak la ktorang msok.. bkn stakat mnom air, ngan nasi2 skali aku kebas.. sdap gle mak dye masak.. lauk sambal udang lak tu.. haha... pastu ble sedar je da nk kul 4.30 ptg.. alamak, mak aku!! abes la... then aku mintak kbenaran wani nk gune tepon umah dye.. aku pon tepon la mak aku.. mngucap pjg mak aku... haha.. then, ngan mnunggang bsikal, wani anta aku kt skola.. mak aku da tkumat kamit da praktis bace mantera dye.. lam ati aku bkate "abesla aku.. smpai umah pon blum tntu mantera dye abe" haha.. tp tu la y tjadi.. smpai umah still lg di ungkit2..


tu la realiti idop... bak kate allagapas 'rencah hidup ku'.. klo asyik serius je, mampus la kaku idop ni.. so, kne la ade hepi2 sket, gle2 sket.. bru la best idop ni.. kan?? akhir kate, smile!! ok.. nnt update lg.. papai..


~end~

No comments :