hit me..

gambar gambar

Thursday, November 10, 2011

PERKATAAAN YANG AWAK TULIS MELAMBANGKAN KEMATANGAN AWAK WAHAI SAUDARA / SAUDARI

Bismillah.

Tajuk diatas tu aku copy dari status FB akak sepupu aku. Well.. Memang betul kan apa yang ditulis tu. Ada seorang umat tu, apabila dia marah dia selalu luahkan pada FB. Aku selalu gak perasan status dia ni. Macam nak bagitahu satu dunia yang dia tengah hot dengan si polan tu. 

Sayangss... Nak marah, bukan nya mengadu pada FB tapi pada Mak Ayah or Tuhan. Tapi lagi baik kalau kita muhasabah diri sendiri.. Fikir kenapa orang tak suka kita. Fikir kenapa Tuhan jatuhkan bala untuk kita. Bukan nya mengamuk kat FB. Kau mengamuk kat semua social network pon, orang tu tetap tak suka kau. Dan kalau kau tak muhasabah diri kau dan tak carik kesalahan diri, sampai bila-bila pon orang tu tak suka kau.

Lagi pun, kalau kau mengadu kat FB tu, bukannya orang yang kau tengah hot tu je yang tak suka kau tapi satu dunia yang baca tu pon tak suka kau.

Aku tulis kat sini bukannya nak mengadu, tapi aku nak jadikannya sebagai pengajaran buat kita semua. Wahai adik, akak, abang, pakcik dan makcik sekalian.... Jagalah setiap benda yang anda tulis tu yer! 

P/s: Ini adalah pengajaran buat aku dan kita semua..

No comments :