hit me..

gambar gambar

Thursday, April 11, 2013

Kupin-Kupin

Bismillah

Q: Kakak, polah um-um!
    -Kakak, buat um-um-

Aku: Apa ya um-um?
        -Apa tu um-um?-

Q: Kakak... Polah um-um!!

Aku: Erfa, Qhaliq suruh basuh berak!

Erfa: Um-um tu bukan basuh berak la.. Susu...

Aku: OOoo.. Kakak sik reti polah susu.. 
        -Kakak tak reti buat susu-

Q: Reti...!

Aku: Kakak sik tahu la... 
        -Kakak tak tahu la-

Q: Tahu...!

Aku: Ni nenek? Padah dengan nenek.
        -Mana nenek? Cakap dengan nenek-

Q: Nenek tidur!

Aku: Mama?

Q: Mama tidur juak!
    -Mama tidur jugak-

Aku: Qhaliq bulak nak? 
        -Qhaliq tipu kan?-

Q: Sik! *Senyum*
    -Tak-

Aween: Bulak nak kau! Kakak polah susu kau tok. Lajuh! 
           -Kau tipu kan. Kakak buat susu kau ni. Cepat!-

Aku: Nyaman sik? 
        -Sedap tak?-

Q: *Angguk-angguk masuk bilik*

Perbualan antara aku, Qhaliq, Erfa dan Aween time aku pergi rumah nenek Erfa haritu. Alhamdulillah, dah selamat berada di Unimas. Rindu WiFi.. hee.. Nanti aku cerita banyak-banyak lagi yer!

Best jugak cakap bahasa Sarawak dengan budak-budak kecik ni. Diorang bukan nye tahu betul ke salah aku cakap kan... wahahahaha... 

No comments :